Artykuł
Pokój 7: Wójt Gminy
Zakres prowadzonych spraw:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz kierowanie Urzędem,
- reprezentowanie Gminy i jej Urzędu na zewnątrz,
- przedkładanie radzie gminy projektów uchwał,
- określanie sposobu wykonywania uchwał,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- wykonywanie budżetu,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- zaciąganie zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków w ramach upoważnień udzielonych przez radę gminy,
- dokonywanie wydatków budżetowych,
- zgłaszanie propozycji zmian w budżecie gminy,
- dysponowanie rezerwami budżetu gminy,
- blokowanie środków budżetowych w przypadkach określonych w ustawach,
- emitowanie papierów wartościowych w ramach upoważnień udzielonych przez organ gminy,
- wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
- podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem Gminy w obowiązującym trybie,
- podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji Urzędu, podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz Urzędu,
- nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, powiatowej i wojewódzkiej i pozostawanie w kontakcie z terenowymi organami tej administracji,
- upoważnianie pracowników urzędu do podejmowania w imieniu wójta gminy decyzji indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu pracy w stosunku do pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników urzędu,
- wyznaczanie rzecznika dyscyplinarnego spośród pracowników mianowanych,
- dokonywanie rocznych ocen kwalifikacyjnych pracowników mianowanych w oparciu o wyniki ich pracy oraz dokumenty znajdujące się w aktach osobowych,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami urzędu,
- ogłaszanie budżetu gminy,
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy,
- organizowanie akcji ratowniczych w przypadkach klęsk żywiołowych i katastrof,
- informowanie wojewody o zamiarze przystąpienia Gminy do związku międzygminnego,
- składanie radzie gminy okresowych sprawozdań z realizacji zadań Urzędu oraz informacji o swojej pracy pomiędzy sesjami rady.