Artykuł
Pokój 12: Gospodarka gruntami
Zakres prowadzonych spraw:
- ewidencjonowanie budynków - obsługa aplikacji ewidencji miejscowości, ulic i adresów,
- nadawanie nieruchomościom numerów porządkowych,
- scalanie i podział nieruchomości,
- prowadzenie postepowań w zakresie podziału nieruchomościach,
- opiniowanie projektów podziału nieruchomości,
- postanowienia o wstępnych projektach podziału,
- przygotowanie projektów decyzji zatwierdzającej podziały nieruchomości,
- współpraca z organami w zakresie gospodarki nieruchomościami,
- gospodarowanie nieruchomościami,
- przygotowanie dokumentów i prowadzenie procedur związanych ze zbywaniem nieruchomości,
- prowadzenie postępowań w zakresie komunalizacji mienia i gospodarowanie nim,
- prowadzenie rejestru umów najmu i dzierżawy,
- prowadzenie rejestru działek stanowiących własność gminy,
- wprowadzenie zmian dot. właścicieli nieruchomości,
- przygotowywanie umów dzierżawy nieruchomości gminnych,
- prowadzenie rejestru umów dzierżawy,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o wydawanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy,
- uzgadnianie decyzji o warunkach zabudowy z właściwymi organami,
- zawieszanie w formie postanowienia postępowań administracyjnych w sprawach ustalenia warunków zabudowy,
- wydawanie decyzji o przeniesieniu decyzji o ustaleniu warunków zabudowy,
- sporządzanie projektu decyzji o ustalenie warunków zabudowy,
- prowadzenie spraw dróg gminnych i transportu gminnego,
- wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu działek w obszarach rewitalizacji Gminy Besko,
- prowadzenie spraw i procedur związanych w wydawaniem decyzji środowiskowych.