Artykuł
Pokój 15: Księgowość
Zakres prowadzonych spraw:
- prowadzenie księgowości i dokumentacji księgowej budżetu gminy,
- sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym oraz przygotowanie do wypłaty dokumentów stanowiących podstawę do wypłaty,
- prowadzenie księgowości budżetowej spraw rachunkowości budżetowej,
- dekretowanie dokumentów,
- ewidencja druków ścisłego zarachowania,
- analiza spływu środków dowodów obciążeniowych,
- analiza kont rozrachunkowych budżetu,
- prowadzenie spraw z tytułu świadczeń z Ubezpieczenia Społecznego pracowników,
- prowadzenie dokumentacji płacowej pracowników,
- przygotowanie wypłat z tytułu umów zlecenia, diety radnych i sołtysów,
- przygotowanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
- sporządzanie druków RP-7,
- prowadzenie obsługi finansowo – księgowej ZFŚS,
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie dochodów i wydatków jednostki,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych zadań inwestycyjnych prowadzenie ksiąg rachunkowych dotyczących projektów realizowanych ze środków UE,
- sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym oraz zgodności z ustawą prawo zamówień publicznych, faktur, delegacji i innych dokumentów stanowiących podstawę wypłaty środków, sporządzanie sprawozdań i innych opracowań wynikających z prowadzenia w/w ksiąg rachunkowych,
- wyodrębnienie i ewidencja wydatków strukturalnych ponoszonych przez Urząd Gminy,
- sporządzanie przelewów,
- rozliczanie sołtysów z tytułu sprzedaży drewna z zasobów wsi Besko i Mymoń i prowadzenie stosownej ewidencji z tego tytułu,
- prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupu oraz sporządzanie deklaracji podatku VAT,
- sporządzanie faktur VAT w zakresie dotyczącym najmu i dzierżawy mienia komunalnego,
- przechowywanie dokumentów księgowych i przekazywanie ich do archiwum zakładowego.